Thursday, October 29, 2009

ဒီေခါင္းပ်ံၾကီးေတာ့ ေသေတာင္ က်ဳပ္ မစီးဘူးေတာ္..


ေသာက္ ပလုပ္တုတ္..
ဟဲ့..ဟဲ့..ဟဲ့ ..အား..ပါးပါး..
ဘုရားစူး ပါဟဲ့. သူ ့ ရဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံ
ျမန္မလား ေကာင္းမလားမွတ္ပါတယ္။
အမေလး..ေဆာင့္တဲ့ေနရာ..
က်ဳပ္ရြာက လွည္းၾကမ္းၾကီးက
သူ ့ထက္သာတယ္။
နိမ့္လိုက္ျမင့္လိုက္..ဖင္တုန္..အျမီးတုန္
ပ်ံေနတဲ့ အခိုက္အတန္ ့
အင္ဂ်င္က အလည္ရပ္..
ႏွလံုးခုန္လည္းရပ္ေတာ့မယ္..
မ်က္လံုးျပဴးျပာ..အသက္ရွဳရပ္တယ္။
ေသေတာ့ မလို လက္မတင္ေလးလြတ္တယ္။
အသက္ကေလး မ်ွဥ္မွ်ဥ္..တဲတဲ ကေလးဘဲ က်န္တယ္။

နိဳင္ငံစာအုပ္..TV..ရုပ္ရွင္ေတြထဲက ေလယာဥ္ပ်ံ..
ေဟာၾကည့္..စမတ္ကို ဂြမ္ေနတာဘဲ..
ပ်င္းေနရင္..မတ္တတ္ထ..
ဆိုင္း၀ိုင္းနဲ ့ကခ်င္ရင္ေတာင္ရတယ္.

ျမန္မာခ်င္းမို ့မ်ား အားေပးမလားၾကံပါတယ္။.
ေတဇအပိုင္ ပုဂံေလေၾကာင္းကေလယာဥ္ဆိုတာ
စြန္ ့ပစ္ရမဲ့ နိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းက
အစုတ္အေဟာင္း..အပုပ္အေဟာင္းေတြမွ
နာရီကုန္ေလယာဥ္..သတၱဳေညာင္းေလယာဥ္
အက်ိဳးအပဲ့..အနာအရြဲ ့ေတြကို
ေပါေခ်ာင္ေကာင္းနဲ ့.ဆြမ္းၾကီးေလာင္း၀ယ္
အျမတ္စား ေလေၾကာင္းလိုင္းဖြင့္တယ္

ခရီးသည္ မေသမခ်င္း..ေလယာဥ္မပ်က္မခ်င္း..
ခ်စ္တီးလို တမ်ွဥ္းမ်ွဥ္းနဲ ့ယူ..
အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္နဲ့ခေလာက္..
ဘုန္းၾကီးပ်ံက သံစံုဆိုင္း၀ိုင္းၾကီးလို
ဂ်ံဳး ဂ်ံဳး ကလိုင္း..ဒံုး ဒံုး ဒုန္း ဒိုင္း.လည္း ျမည္
ခပ္စုတ္ပဲ့ပဲ့ ရြာပြဲေစ်းက ခ်ားရဟတ္လို
ခ်ာလပတ္လည္ မူးမူးမိုက္..
မေတာ္တဆ..ဗိုက္ၾကီးသည္
တက္မစီးနဲ ့..ေနာ္
ေလယာဥ္ပ်ံထဲ မီးဖြားသြားမယ္။
၂၀၀၈ ေဖေဖာ္၀ါရီက…
ပူတာအိုအနား ေပ ၃၀၀၀ အျမင့္
ေလယာဥ္ ခါးက်ိဴးပ်က္တာ..
ျပဳန္းျပဳန္းျပဳတ္ ခရီးသည္ ၆၂ ဦး.
အေလာင္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမရဘူး။

အမယ္ေလးေနာ္…ယံုပါ..က်ဳပ္ကိုယ္ေတြ ့..
ျမစ္ၾကီးနား အထြက္ နာရီ၀က္..
ညာဘက္ပန္ကာ စက္ရပ္သြားေတာ့..
ခါလိုက္တဲ့ ေလယာဥ္..
တုန္လိုက္တဲ့ ရင္…
ဘုရားစာ ရွိသမွ်ရြတ္..ဇီ၀ိန္က်ြတ္..
က်ဳပ္ ေလထဲကေန ေဇာက္ထိုးက်ျပီထင္ရဲ့..

ဘုရားဘုရား..
အေလာင္းမွ လွပါ့မလား..
ပရိကၡရား ကုလား လို
ေခါင္းရိုး သစ္ကိုင္းၾကားမ်ားညပ္ေနမလား..
ပူပင္ေသာကလည္း မ်ား..
ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ခံစားရတာ..
မတန္ပါဘူးေတာ္...
ပိုက္ဆံလည္း ေပးရ..
ႏွလံုးေရာဂါလည္းထတယ္။

ေတာ္ပါျပီ ..
ဒီေလယာဥ္ဆို ဆလန္သတယ္..
အရပ္ကတို ့ေရ..
အသုဘေလယာဥ္ ပိုက္ဆံေပးမစီးၾကပါနဲ ့
ေခါင္းပ်ံစီး..ခရီးမသြားၾကပါနဲ ့..

က်ဳပ္ေတာ့ စိတ္နာတယ္။
အလကားေပးေတာင္ ေယာင္လို ့မစီး..
ေသေဘးနီးတဲ့ သူ ့ေလယာဥ္စုတ္
စက္ပ်က္ မီးခိုး အင္ဂ်င္မီး တဖုတ္ဖုတ္
ဒင္း ဆိုတာ..မေသခင္ပုပ္ေနတဲ့ေသနာ..
ေသခ်င္းဆိုးနဲ ့ ေသမဲ့မသာ.

မသဒၶါ ( ၁၀။၂၉။၂၀၀၉)

ရြာကဂ်ီးေတာ္ၾကီးရဲ့ ကိုယ္ေတြ ့မွတ္တမ္းကေလးေပါ့
သူကသူ ့ကိုေတြ ့ရင္ လည္ပင္းကို တက္နင္း သတ္ခ်င္ပါသတဲ့…ေလယာဥ္အစုတ္ေတြ ကိုသ..လူေတြကို မသာခ်ခ် ေနလို့ပါတဲ့ရွင္
အဲပုဂံေလယာဥ္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္း၍ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ရ
ေအာင္ေက်ာ္မိုး / ၂၆ ေအာက္တိုဘာ ၂ဝဝ၉
ျမစ္ႀကီးနားမွ ရန္ကုန္သုိ႔ ထြက္ခြာလာသည့္ ထူးကုမၸဏီပိုင္ အဲပုဂံေလယာဥ္တစီးသည္ ေကာင္းကင္ေပၚတြင္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ျမစ္ႀကီးနားေလဆိပ္သို႔ ျပန္လည္ဆင္းသက္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ေအာက္တိုဘာ (၂၅) ရက္၊ ျမစ္ႀကီးနားမွ ရန္ကုန္သြားမည့္ အဲပုဂံခရီးစဥ္အမွတ္ W9-296 ေလယာဥ္သည္ ေန႔လယ္ (၂) နာရီ (၁၅) မိနစ္ခန္႔တြင္ ျမစ္ႀကီးနားေလဆိပ္မွ ထြက္ခြာၿပီး ေကာင္းကင္တြင္ နာရီဝက္နီးပါးခန္႔ပ်ံသန္းၿပီးမွ ညာဘက္ပန္ကာတလုံး ရပ္သြားသည့္အတြက္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ကာ ျမစ္ႀကီးနားေလဆိပ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ရေၾကာင္း အဆိုပါေလယာဥ္တြင္ လုိက္ပါခဲ့သူ ခရီးသည္တဦးက ေျပာသည္။

၎က 'ေကာင္းကင္မွာ နာရီဝက္နီးပါးေလာက္ ပ်ံၿပီးမွ ညာဘက္ပန္ကာတလံုးက လံုးဝမလည္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ေလယာဥ္လည္း ခါေနတယ္။ ခရီးသည္ေတြအားလံုးကေတာ့ သြားပါၿပီဆိုၿပီး ဘုရားတၾကတယ္။ ဘုရားစာေတြ ရြတ္ၾကတယ္။ ေနာက္ ေလယာဥ္က ျမစ္ႀကီးနားဘက္ျပန္လွည့္ၿပီး ျမစ္ႀကီးနားေလဆိပ္ကိုပဲ ျပန္ဆင္းတယ္။ အဲဒီမွာေရာက္ေတာ့ (၃) နာရီထိုးကာနီးေနၿပီ။ သူတို႔က အဲဒီေလယာဥ္ကို ျပင္ဆင္မယ္တဲ့။ ေနာက္ေန႔ ေအာက္တိုဘာ (၂၆) တနလၤာေန႔ ကြင္းခ်ိန္း ျပန္ေပးတယ္' ဟု ေျပာျပသည္။

'ႏိုင္ငံတကာမွာလို သူတို႔ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈအတြက္ ျမစ္ႀကီးနားမွာ တည္းခိုစရိတ္တို႔၊ စားေသာက္ေရးတို႔ ဘာမွျပင္ဆင္မေပးဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ဒီေန႔ တနလၤာ မနက္ (၅) နာရီခဲြ ကြင္းခ်ိန္းသြားရတယ္။ ေလယာဥ္က ကြင္းကေန (၇) နာရီ ထြက္တယ္။ ခု ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို မနက္ (၁ဝ) နာရီ (၁၅) မိနစ္ေလာက္ ေရာက္တယ္။ မေန႔က ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေကၧြးၿပီးသားဆိုၿပီး ဒီေန႔ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ဘာမွမေကၧြးဘူး။ ယူတာက လူတေယာက္ ေလယာဥ္ခ က်ပ္ (၁) သိန္း (၂) ေသာင္း ေပးရတယ္' ဟု အဆိုပါ ခရီးသည္က ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအနက္ ဦးေတဇပိုင္ အဲပုဂံေလယာဥ္မ်ားသည္ မၾကာခဏ မေတာ္တဆျဖစ္ျခင္း၊ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးၿပီး ယမန္ႏွစ္ကလည္း ပူတာအိုေလဆိပ္တြင္ ေလဆိပ္ေျပးလမ္းေခ်ာ္ၿပီး ေလယာဥ္ေတာင္ပံက်ိဳးသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး ရိွခဲ့သည္။

အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ နာမည္ႀကီးစီးပြားေရးသမား ဦးေတဇပိုင္ဆိုင္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ႒းႀကီးသန္းေရႊ အပါအဝင္ စစ္ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕၏ အစုရွယ္ယာမ်ားလည္း ပါဝင္သည္ဟု ျပည္တြင္းျပည္ပတြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သတင္းျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ရန္ကုန္မွ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ဆိုးလ္၊ ရန္ကုန္မွ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္၊ ရန္ကုန္- စင္ကာပူ၊ ရန္ကုန္- မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူ စသည့္လိုင္းတုိ႔တြင္ ေျပးဆဲြၿပီး ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္း ျဖစ္လာရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပသမဂၢဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရးအရ အေရးယူဒဏ္ခတ္ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားေၾကာင့္ ခရီးစဥ္အားလံုး ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ားကိုသာ ေျပးဆဲြလ်က္ရွိသည္။

ယခုေနာက္ပိုင္း အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ရန္ကုန္- ကြာလာလမ္ပူ ေျပးဆဲြေနသည့္ မေလးရွားႏိုင္ငံ ဆမ္ဘူမိ ေလေၾကာင္းလိုင္းအတြက္ ေလယာဥ္ငွားစားသည့္အျပင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္း (MAI) မွ ပိုင္ဆိုင္သည့္ အစုရွယ္ယာအမ်ားစုကို ဝယ္ယူလိုက္ၿပီး ၎ပိုင္ေလယာဥ္မ်ား ထည့္သြင္းေျပးဆဲြျခင္းကုိ ယခုလ (၂၆) ရက္မွ စတင္လုပ္ကိုင္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမစ္ႀကီးနားသို႔ ေလယာဥ္ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ခဲ့ရသည့္ အဲပုဂံခရီးစဥ္အမွတ္ W9-296 တြင္ ေလယာဥ္ခ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္စြာယူၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈမေကာင္းသည့္အေပၚ အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္းကို မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကေသာ္လည္း အျခားေရြးခ်ယ္စရာ မရွိသျဖင့္ အဆိုပါေလယာဥ္ကိုသာ စီးၾကရေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာၾကသည္။

ပုဂံေလယာဥ္ ေၾကာင္း ပိုင္ေလယာဥ္ ပ်က္က်

ရန္ကုန္
ေဖေဖၚ၀ါရီ- ၁၉ ၂၀၀၈။
ပုဂံေလေၾကာင္း ပိုင္း ART - 72 အမ်ိဳးအစားေလယဥ္ဟာ ဒီေန ေနလည္ ၃နာရီ ၂၀ မိနစ္မွာ ရန္ကုန္မွ ့ပူတာအိုေလယဥ္ကြင္းကိုအဆင္းမွာ စက္ခ်ိဳ ့ယြင္းမႈ ့ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေပသံုးေထာင္အျမင့္မွ ခါးက်ိုး ျပီးပ်က္ၾကသြားပါတယ္။ ေလယဥ္ေပၚမွာ ခရီးသည္ ၆၂ ဦးပါသြားပါတယ္။ နိင္ငံျခားသား ၄ ဦးေသဆံုးတယ္။ ေအအာတီ- ၇၂ အမ်ိုးစားေလယဥ္က ျပင္သစ္လုပ္ေလယဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ခရီစဥ္ေတြအားလံုးကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျပီလို ့သိရပါတယ္။ အဲပုဂံ ေလေၾကာင္းပိုင္ရွင္ ေတဇကို ပ်ဥ္းမနာကိုလာခဲ့ဖို ့ေခၚယူထားတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္ ေလယဥ္ကြင္းက က်ြမ္းက်င္တဲ့ပညာရွင္ေတြ သူနာျပဳေတြကို ကားနဲ ့အျပည့္တင္ျပီး ပူတာအိုကိုတက္သြားၾကတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္ေလယဥ္ကြင္းမွာ လူေတြ ေခ်ာက္ကပ္သြားတယ္။ ေလယဥ္အဆင္းအတက္ေတြလံုး၀ရပ္နားသြားတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ အေျခအေနကေတာ့အေတာ့ကို တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားစရာပဲ ဗ်ာ။ ေပသံုးေထာင္က ျပဳတ္က်လာတာ လူေတြဟာ က်ေနာ္တို ့ထင္တာထက္ ဆိုးမယ္ဗ် လို ့ ရန္ကုန္ေလယဥ္ကြင္းက ေလယဥ္အင္ဂ်င္နီယာတဦးကဆိုပါတယ္။

နအဖ - မဆလေခတ္္မွာ ေလယဥ္ ကို ထိမ္းသိမ္းနိင္စြမ္းမရိွပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့
လပ္ေပးလပ္ယူမႈ၊ ခ်စားမႈေတြ က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြကေန ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေတြအထိ ျဖစ္ျခင္တိုင္းျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ျမန္မာျပည္က မည္သသည္ ့ေလယဥ္ကို မဆိုစီနင္းတာဟာ
အေခါင္းကိုစီးနင္းေနတာနဲ ့အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေလယဥ္ပ်ံနဲ ့မတူပဲ ပ်ံေနတဲ့အေခါင္းေတြလို ဆိုရင္မမွားပါဘူး။ ၈၈ မျဖစ္ခင္ - ကပတိန္ ေဖသန္း၀င္း ေမာင္ႏွင္းလာတဲ့ ေလယဥ္ဟာ တူးရင္ေတာင္နဲ ့တိုက္ျပီး ပ်က္က်သြားခဲ့ဘူးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ တိုင္းလံုးေက်ာ္သေဘၤ ရန္ကုန္ျမစ္၀မွာ နစ္ျမဳပ္ခဲ့တယ္။ လူေတြေသာက္ေသာက္လဲေသပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အေရးအခင္းၾကီးျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။ အခုလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရြ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေနတာဟာ တိုင္းျပည္ကမွာ လူထုလႈပ္ရွားမႈၾကီးေတြျဖစ္ဖို ့အတြက္ နမိတ္ဆိုးေတြေတာ့ ျပေနျပီလို ့ အမည္မေဖၚလိုတဲ့ ရန္ကုန္ျမိဳ ့ခံတဦးက ကဆိုပါတယ္။


No comments:

 
/* EOT ----------------------------------------- */