Friday, July 10, 2009

ခြပ္ေဒါင္းတစ္ေကာင္ ရဲ့ သိုက္ျမံဳသို ့လြမ္းခ်င္း..


က်ေနာ္ဟာ..
ပ်ံေနဆဲ ခြပ္ေဒါင္းကေလးေပါ့
ဒဏ္ရာေတြ သဲေပမဲ့ ပ်ံေနဆဲ..
ေသြးရဲရဲ..ဇြဲနဲ့ ပ်ံေနဆဲ


ဘယ္ေနရာ အျမစ္တြယ္တြယ္
အေရာင္မျပယ္တဲ့..ေဒါင္း
ဘယ္ေနရာ ခိုေအာင္းခိုေအာင္း
ခြပ္ရွိန္ ေကာင္းေနဆဲ ေဒါင္း.
နိူင္ငံအတြက္ေတာ့ သားေကာင္းေပါ့
အေမရယ္ ဂုဏ္ယူပါေတာ့

အနားတီတာတာေျပာ..အေမကို ခ်စ္ေသာ
အေမ့ကိုလြမ္းတတ္တဲ့ သားကေလးေပမဲ့
အေမ ့ရင္ထဲက ေျပးထြက္ပ်ံခဲ့တာ..
ႏွစ္ ၂၀ ေတာင္ ေက်ာ္ခဲ့ျပီ..

သံစဥ္ေတြ ႏွစ္သက္တဲ့ သား..
အေဖ တီးတဲ့ မယ္ဒိုလင္သံေတြ
အေမ လိုက္ဆိုတဲ့ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေတြ
အိမ္မက္ထဲေတာင္ ၾကားတယ္..

သာယာေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ အိမ္ကေလးရဲ့
မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက အမၾကီးရဲ့ ျငဳတ္က်ည္ေပြ ့သံ
နားထဲ အျမဲၾကားေယာင္တယ္.

အမလတ္ ရဲ့
က်ေနာ ့ကို ေတာက္တီးလွဳပ္နွိဳးသံ
"ဟဲ့ ေကာင္ေလးမပ်င္းနဲ့ ထ.ေတာ့
မ်က္ႏွာသစ္ ေရခ်ိဳးေတာ့
ေက်ာင္းသြားရမယ္..ေနာက္က်ေတာ့မယ္ "

က်ေနာ္ကေတာ့
ဘယ္ကေန ညာနံေတာင္းကို ေစာင္း
ေတေတေပေပ..ျပန္အိပ္ခဲ့ဖူးတယ္။
ေမြးရပ္ေျမက.
ဒီအိမ္ကေလးကို
က်ေနာ္ တကယ္လြမ္းတယ္။

အေမ ခ်က္တဲ့ အိမ္ ထမင္းဟင္းနံ ့..
အိမ္မက္ေနရင္ သြားရည္ေတာင္က်ဖူးတယ္.
နိုးလာတဲ့ အခ်ိန္..
က်ေနာ္ အိပ္ေနတာ ကဒုတ္က်င္းထဲ..
အေမ ့အိမ္ရဲ့ အေ၀းမွာ..

အေမ့ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းအစား
ေသာင္ရင္း ျမစ္ေရေသာက္ရတဲ့က်ေနာ္
ေသနတ္ကိုင္စြဲတဲ့ က်ေနာ္..
တကယ္ဆို ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲေဘာ္..

ႏွစ္ ၂၀ ဆိုတာ..
လူတေယာက္အတြက္..ခဏေလးပါဘဲ..
ေဗဒါ လို အတက္အက်..
လွိဳင္းၾကီိးေလထန္..အစမွာ..
ျမဳပ္သူလည္းရွိ..ေပၚသူလည္းရွိ..
သက္မေသက်န္ေနသည့္ က်ေနာ္..
အေမ..၀မ္းသာေတာ့ေနာ္..

အေမ က်ေနာ္မွာ.
အခု ေဒါင္းမေလးရွိတယ္..
ေျခရာနင္းမဲ့ ေဒါင္းေပါက္ကေလးရွိတယ္..
အေဖလို..အိ္မ္သာယာေအာင္..
က်ေနာ္ စြမ္းေဆာင္ေနဆဲ..
မိသားစုေတြ ရဲ့အေ၀းမွာ..
သားေကာင္းဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာေသာ္လည္း
က်ေနာ့ သားအတြက္ အေဖေကာင္းေတာ့ ျဖစ္တယ္။

ေမွ်ာ္လင့္တယ္..အေမ..
က်ေနာ့ ေမြးေျမ မွာ
အေမ ေတာ့ အခုထိ သက္ထင္ရွားရွိေနမွာဘဲ..
က်ေနာ္ ေမြးခဲ့တဲ့ အိမ္ကေလး တေျဖးေျဖးသာအို..
အေမ့လက္ရာ..လွပသန္ ့စင္ေနမွာဘဲ
ေေစာေစာ မနက္ထ ဘုရားေ၀ယ်ာ၀စၥ..
ေသမေသ မသိရ ႏွစ္ ၂၀ ေပ်ာက္သားကို..
အမ်ွ ေ၀ေနမွာဘဲ…က်ေနာ္သိတယ္.

လြမ္းတယ္..အေဖ..
အေဖ့ ဆံပင္ေတြ အျဖဴဆြတ္.
ပိတ္ျဖဴစင္ၾကယ္၀တ္ အေဖ၀တ္တက္ေနမွာဘဲ
ေတးဂီတကို ေဖာ္ၾကဴးတဲ့ လက္
ေၾကးစည္လြင္လြင္..အေဖနိဗၺါန္လမ္းသို ့ျပင္ေနမွာဘဲ
ႏွစ္ ၂၀ က အိမ္ေျပးသားကို..အခု
အေဖ ခြင့္လႊတ္နိုင္ေတာ့မွာပါဘဲ က်ေနာ္သိတယ္.

ခြင့္လႊတ္ပါေလ..ခ်စ္ေသာ အမၾကီိးမ်ား.
ငယ္စဥ္ကတည္းက က်ေနာ့ ကိုေၾကြးေမြးသုတ္သင္
လိမ္မာ ယဥ္ေက်း..ျပဳစုေပးတဲ့ အမၾကီးေတြ
အိမ္ေထာင္ေတြ က်..
တူတူမေတြ မ်ားရေနျပီလား..
အပ်ိဳၾကီးဘ၀ မိဘအနားေန..
သမီးေကာင္းဘ၀ ဂုဏ္ယူေနမလား
ေသခ်ာတာက က်ေနာ္ ျပန္ခဲ့ရင္..
က်ေနာ္ကို ဖက္ငိုမွာေသခ်ာတယ္
ေမာင္ေလးမိုက္ကို ႏွစ္ ၂၀ စာဆူပူဦးမယ္
က်ေနာ္ နားပူဦိးမယ္..သိတယ္.

လြမ္းတယ္..ဆရာဆရာမမ်ား.
ဆယ္ေက်ာ္သက္သားဘ၀အထိ..
ပညာသင္ေပးတဲ့ လက္ဦးဆရာေတြ
၁၉၈၈ က်ေနာ္ စာသင္ေက်ာင္းကိုစြန္ု ့..
အမိေျမဖို ့ လက္နက္ကိုင္ဖို ့ ေနာက္မတြန္ ့ခဲ့တာ..
ခြင့္လႊတ္ပါဆရာတို ့
က်ေနာ္ ဘယ္ေရာက္ေရာက္
ဆရာတို ့ရဲ့ အသိအလိမ္မာ ဦးထိပ္ပန္ပါတယ္။
က်ေနာ္ျပန္လာရင္..
ဆရာတို ့နဲ့ ေတြ ့ခ်င္ပါေသးတယ္။

သတိရတယ္..သူငယ္ခ်င္းမ်ား.
ငယ္ငယ္က ဒိုးပစ္ေဖာ္..
ေဘာ္လံုးကန္ ေဂၚလီရိုက္ေဖာ္.
ရင္တုန္ ပန္းတုန္..
အတန္းထဲက မ်က္လံုးကစားေဖာ္..
အားလံုးကို အမွတ္တယ
မေသေသးရင္ေတာ့ ေတြ ့ခ်င္မိတယ္..
ဟဲ့ေကာင္ၾကီး မင္းမေသေသးဖူးလား..
တရင္းတႏွီး လက္၀ါးရိုက္ ေနာက္ေျပာင္မဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို
က်ေနာ္ လိုခ်င္တာ..အခုထိပါဘဲ..

ဒါေပမဲ့
က်ေနာ့ တာ၀န္ေတြ မဆံုးေသးဖူးအေမ..
က်ေနာ့ သားေျမးေတြ..အနာဂတ္ ေပ်ာ္နိုင္ဖို ့
က်ရာ တာ၀န္ထမ္းဖို ့..
က်ေနာ္..ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေတာင္..
အေတာင္ေတြ ခ် မနားနိုင္ေသးဖူး.
အခုထိ အိမ္ျပန္မေရာက္ေသးဖူး..
ရုန္းကန္ေနဆဲ က်ေနာ္ ကေတာ့..
ေသခ်ာသလား..
ေရရာမလား မသိေပမဲ့
မေသခင္ေတာ့ ျပန္ေရာက္ခ်င္တယ္..
ေမြးရပ္ေျမ..အလွ ၾကည့္ခ်င္လွေသးတယ္။

အေမ့ရင္ခြင္ထဲက ေန..
ငိုခ်င္ေသးတယ္..
အမၾကီးေခါင္းေခါက္တာ ရယ္ၾကဲၾကဲ
စပ္ျဖဲျဖဲ လုပ္ခ်င္ေသးတယ္..

ျပန္လာမယ္အေမ တေန ့ေန ့..
က်မ္းမာေအာင္ေန..ေမွ်ာ္သာေန..

မသဒၶါ ( ၇။ ၁၀။ ၂၀၀၉)
ေမာင္ေလးကိုမ်ိဳးအတြက္..ေမာင္ေလးေရ..တေန ့ဒို ့ျပန္ၾကတာေပါ့..

1 comment:

ေျခလွမ္းသစ္ said...

ခြပ္ေဒါင္းတဲ့အမေရ .... ခြပ္ေဒါင္းဆိုတာ မေသမခ်င္း အေသခြပ္တဲ့အမ်ိဳး.. မပီးေသးတဲ့ တိုက္ပြဲအတြက္ ခြပ္ေဒါင္းေတြ ေနာက္ျပန္မလွည့္ေသး.. လြပ္လပ္တဲ့ တေန႔ ခြပ္ေဒါင္းေတြ အိပ္တန္းျပန္ၾကတာေပါ့.. တိုက္ပြဲ၀င္ကဗ်ာေလးကို မွတ္တမ္းတင္သြားပါတယ္....
ခင္တဲ့
ကိုေဇာ္

 
/* EOT ----------------------------------------- */