Wednesday, June 24, 2009

အေဖ ့ကို ခု ခ်က္ျခင္းလႊတ္ေပး.....

ဧည့္သည္ အိမ္လာ.. ေသာက္စရာ ကမ္းတယ္.
မဂၤလာေဆာင္လာရင္.. ပန္းကမ္းတယ္..
အလွဴကို လာရင္ လက္ဖက္ကမ္းတယ္။
အသုဘပို ့ရင္ ယပ္ေတာင္ကမ္းတယ္။
ျမန္မာဓေလ့ အစဥ္အလာ..
ေဖၚေရြခင္မင္တာ..ရိုးရာ မဟုတ္ဖူးလား..

က်မ အေဖ..အင္းစိန္ေထာင္ေရွ ့
ေဒၚေအာင္ဆန္းၾကည္ကို သတိတရ
၀မ္းနည္းတဲ့သမွဳ အမွတ္တရ
အမဲေရာင္ ဖဲျပားတစ္စ.
ကမ္းမိတာေၾကာင့္ အဖမ္းခံရ.
အိမ္ျပန္မလာရတာ ၾကာျပီ။
အေဖ့ကို က်မတို ့လြမ္းသည္။

က်မ အေဖက
လူဆိုး..သူခိုးမဟုတ္ဖူး
ရိုးရိုးကုတ္ကုတ္..
တမင္း လက္သုတ္ေရာင္းတဲ့သူ
အိမ္ေနာက္ေဖးက ထမီရုတ္ေနက်..
ေဆးသမားလူထြက္ စြမ္းအားရွင္လို
တနပ္စားနဲ ့ ဘုန္းၾကီိးကို မရိုက္ဖူး

က်မတို ့ မိသားတစ္စု
ရွိမဲ့စုမဲ့ နဲ ့ အေမ ထမင္းဆိုင္..
ဖြင့္ပိုင္ခြင့္ မရွိဖူး ပိတ္ရမယ္..
အေဖက ဒိုု ့အေရးေအာ္ဖူး လို ့တဲ့..
ဒါဆို လမ္းထိပ္က ေယာက်္ား တအံုးအံုးနဲ ့
အႏွိပ္သည္ဆိုင္ ကေတာ့
စစ္ဗိုလ္ကေတာ္ အန္တီၾကီးဖြင့္တဲ့ဆိုင္။
သူကေတာ့ လုိင္စင္ရွိ္တယ္တဲ့။
အေမ က် ဘာလို ့မရွိရတာလည္း။
လူလူခ်င္း ဘာကြာသလည္း။
သမီးတို ့လည္း ျမန္မာဘဲေလ။

သတင္းစာထဲ နာမည္မဲမဲၾကီးနဲ ့
ဗိုက္ေဖာင္း အဆီပြ.. စစ္ဗိုလ္ ေရႊဘဘတို ့ေရ
သမီးတ္ို ့ဘ၀
ထမင္းရည္ေတာင္ ၀ယ္မေသာက္နိူင္ၾကပါဖူး။
မုန္ ့ပဲသားရည္စာဆိုတာ..
ျဖဴလားမဲလား မျမင္ဖူးပါဖူး

ကေလး တျပံဳတမ ဆာေလာင္ ငိုယိုတဲ့ အခါ
အေမ မ်က္ရည္က်. ေ၀ေနတာ မီးေသာက
ရႏွစ္သမီး က်မ ၾကည့္ရက္ပါ့မလား..
က်မ ဘာကူေပးနိုင္မလည္း
အရြယ္နဲ့မမ်ွေအာင္ စဥ္းစားဖူးပါတယ္။

ဆိုးလိုက္တဲ့ ဘ၀. က်မတို ့ေခတ္က်မွငတ္တယ္။
ကေလးေတြ အနာဂတ္ဆံုး
တေျဖးေျဖး လံုးပါးပါးေနတယ္။
ပညာမရွိ ဘာလုပ္စားရမလဲ။
အလုပ္မရွိ အစာမရွိ က်န္းမာေရးမရွိ..
လိင္က်ြန္မ်ားျပား AIDS ထိ
က်မတို ့ ဘဘအရြယ္အထိ
ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ရွင္က်န္မလဲ။
ေတြးၾကည့္ၾကပါ ဘဘရယ္..

က်မ တို ့လူျဖစ္မွဘဲ
ျပတ္လိုက္တဲ့ လ်ွပ္စစ္။ တစက္စက္က်တဲ့ ဘံုဘိုင္ေရ။
သန္ ့သလားေတာ့မေမးနဲ့ ဒါ ရႊံ ့ႏွစ္ေရ
ဗိုက္ပူနံကား..ေဖာင္းပြပြနဲ ့
သံေကာင္အျပည့္နဲ ့ က်မတို ့ ၀မ္းဗိုက္ေတြ..

ေလာင္လိုက္တဲ့မီး..ၾကီးလိုက္တဲ့ေရ။
တိုက္လိုက္တဲ့ေလ။ ျပဳန္းေနတဲ့ေတာ
ေဖာက္ျပန္တဲ့ ရာသီ..နအဖ မင္းက်င့္တရားနဲ့ အညီ။
ဒါ က်မေနတဲ့ ျမန္မာျပည္။

သိမ္းလိုက္တဲ့ လယ္။
ေဆာက္လိုက္တဲ့ဆည္။ ေရာင္းလိုက္တဲ့ဓါတ္ေငြ ့
ရတဲ့ေဒၚလာ..လက္နက္ျဖစ္ ျပည္သူကိုသတ္တာ။
ဒါ က်မေနတဲ့ ျမန္မာ။

စစ္တပ္အတြက္ လုယက္တဲ့ သီးနွံ။
တူးလိုက္ၾကတဲ့ ေက်ာက္သံ။
ေျမျပိဳေတာင္ပိ.ကယ္မဲ့သူမရွိ။
မုန္တိုင္းမိ..အေလာင္းေကာက္သူမရွိ။
ျပည္သူဆိုသည္ က်ြန္အလား..
လူ ့အခြင့္အေရးမရွိ။
ဒါ က်မေနသည့့္ ျမန္မာ။

စိုက္လိုက္ရတဲ့ ၾကက္ဆူ.နားပူလိုက္တဲ့မကယ
မုဒိန္းက်င့္တဲ့စစ္တပ္။ ျပန္ေပးဆြဲခံံရတဲ့ကေလး
ေတာင္းလိုက္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ဖိုး.
ၾကီးေလးတဲ့ အခြန္။ ဘယ္ေနရာမွမစြံ ဖူး

ဆင္းမရ ေရလွွ်ံ. ျပည့္ေနတာ ေျမာင္းထဲက အမွိဳက္။
ေပါက္လိုက္တဲ့ေျမြ။ ေပါလိုက္တဲ့ျခင္..
တ၀ီ၀ီနဲ ့ယင္။ သြားလိုက္တဲ့၀မ္း..
ဖ်ားလိုက္တဲ့ အနာ..
ယားနာ၀ဲနာ..ခ်ိဴးဖို ့ ေရ မဆိုထား.
ေသာက္စရာေတာင္ ေရသန္ ့မရွွိ
အိမ္သာထြက္ လက္ေဆးစရာ ေရမရွိ
က်မ္းမာေရး အသိမရွိ
ဤေျမယာ..ျမန္မာ မည္၏

မိသားစုဘ၀.. လူတိုင္း တမ္းတခံုမင္
ဘဘတို ့လည္း မိသားစုရွိၾကတယ္။
သူမ်ား ခ်စ္ျခင္းခြဲတာ..အျပစ္ရွင္းပါရဲ့လား
အေဖမဲ့တဲ့ကေလး.. လင္မရွိတဲ့မယား..
အိမ္ဦးစီးမရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္၊ ရွာစားမရတဲ့ စီးပြါး..
အျပစ္မဲ့ လူျဖစ္လာတဲ့ လူသားေတြ..
ဒုကၡသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳး..
ကမၻာေပၚမွာ ဦးက်ိဳးတယ္..

အေဖရယ္..ျမန္ျမန္ျပန္လာနိူင္ပါေစ။
ေလွာင္အိမ္လႊတ္ဌက္..ပ်ံသန္းနိုူင္ပါေစ။
အရြယ္မမ်ွတဲ့ ဒုကၡ မ်ားနဲ ့
ကေလးမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္
လူ ့အခြင့္အေရးဆိုတာ ရွိသင့္တယ္..ဘ၀မွာ..
လူ ့အခြင့္အေရးဆိုတာ ရွိသင့္တယ္..ျမန္မာမွာ..
" ခု…က်မ အေဖကို ျပန္လႊတ္ေပးပါ။ "

မသဒၶါ (၆။၂၄။၂၀၀၉)
ႏြမ္းေနေသာ မ်က္ႏွာကေလးနွင့္ အမည္မသိ သမီးငယ္ေလးသို ့
" သမီးေဖေဖ မၾကာခင္ အိမ္ျပန္လာနိူင္မွာပါ.."

2 comments:

ေျခလွမ္းသစ္ said...

က်ေနာ္တို႔ အေမစုကိုလႊတ္ေပး က်ေနာ္တို႔ ဦးေလးေတြကိုလႊတ္ေပး ေဒၚေဒၚေတြကိုလႊတ္ေပး ကိုကို မမ ညီ၊ ညီမေလးေတြကို လႊတ္ေပး မတရား ဖမ္းဆီးထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အားလံုးကို လႊတ္ေပး အခုလႊတ္ ခ်က္ခ်င္းလႊတ္ ....ဒါပဲ လႊတ္ ရင္ လႊတ္ မလႊတ္ရင္ တုိက္မယ္ေဟ့ ....
ကိုေဇာ္

yaewoori said...

ရင္ထဲစို႕နစ္သြားတာပဲ

 
/* EOT ----------------------------------------- */