Friday, July 17, 2009

ငုတ္သ်ွိဳးေနေသာ ျခေသၤ့၏စိတ္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဟူသည္ မယြင္းမဖိတ္


ေန ့တိုင္း မွန္ၾကည့္ရင္..
အေဖကို သတိရတယ္..
က်မမ်က္ႏွာက အေဖနဲ့ ခြ်တ္စြတ္..
အေဖ ့သမီးမွန္း လူတိုင္းသိတယ္။

ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ေခၚရင္
အေဖ့ကို သတိရတယ္..
က်မနာမည္အေရွ ုက အေဖ့နံမည္..
ရွိပါတယ္ရွင့္ ထူးတိုင္း
သမီးနားမွာ အေဖရွိတယ္။

က်မကို ျမင္ရံု
က်မ နာမည္ၾကားရံုနဲ့
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သိတယ္
ေအာ္ ေအာင္ဆန္းရ့ဲသမီးလား.
လာေမးၾကတဲ့ ေမးခြန္းေတြ။
က်မ သိတတ္တဲ့ အရြယ္ကစ
ဓါတ္ပံုထဲက ျမင္ရတဲ့သူ
က်မ အေဖ ဘယ္သူလည္း။
ေအာင္ဆန္းဆိုတာ.
မည္သို ့ေသာလူပါလည္း

သူတပါးေတြ အေဖကိုယ္စီ..
က်မ ၃ ႏွစ္သမီးက အေဖမရွိဖူး။
ပန္းျခံေတြထဲလက္တြဲ
ေျပးလႊားေဆာ့စရာ အေဖ မရွိဖူး။
ညအခါ အိပ္ယာ၀င္
ပံုေျပာျပမဲ့ အေဖ မရွိဖူး။
အေဖ မရွိဘဲ ၾကီးျပင္းရတဲ့ သမီးဘ၀
ဘယ္သူမ်ားက နားလည္မယ္။
ရင္မွာ နာၾကင္ အထီးက်န္လြန္းတယ္။

အေမေရ..
အေဖ့ကို ဘာလို ့သူမ်ားသတ္တာလည္း။
ေမးတဲ့အခါ..အေမက ေျဖတယ္။
“အာဇာနည္ဆိုတာ မွန္တာ လုပ္တယ္..
မေၾကာက္မရြံ ့ေနာက္မတြန္ ့ဖူး.
ျပည္သူ ခ်စ္ေပမဲ့ အာဏာရွင္က မုန္းတယ္။
ျပည္သူက လူမသတ္တတ္ဖူး..
အာဏာရွင္က လူသတ္တယ္..
သမီးေဖေဖကို လူသိန္းေပါင္းမ်ားစြာခ်စ္ေသာ္လည္း..
လက္နက္ရွိတဲ့ လူရူးရဲ့ အမုန္းအတြက္..
သမီး ေဖေဖ က်ဆံုးတယ္။”


အေမ သင္ျပတဲ့ ျမန္မာမွဳ
ပန္းပန္တာ က်မ ၾကိဳက္တယ္။
ခ်ိတ္လံုခ်ည္ကို ခ်စ္တယ္။
ပင္နီအကၤ် ီ ေယာထမီကို ႏွစ္သက္တယ္။
ဆံရစ္သိမ္းနဲ ့ယဥ္ေက်းသည္။
အေမ့သမီး ေအာင္ဆန္းစုၾကည္

အေဖေရးခဲ့ တဲ့စာမ်ားဟာ က်မရဲ့ အေဖာ္..
အေဖ ့မိန္ ့ခြန္းမ်ားသာ က်မအတြက္အဆံုးအမ
အေဖ ေပးတဲ့ ေသြးတစက္နဲ ့
က်မ ဘဝ စပါတယ္။
ေအာင္ဆန္းေသြးသို ့ေစြးေစြးနီ..
အေဖ ့သမီး ေအာင္ဆန္းစုၾကည္။

က်မ သိခ်င္တယ္။
ေအာင္ဆန္းတဲ့ အေဖ
ဘာေၾကာင့္ အသက္အေသခံ
တိုင္းျပည္ကို ဒီေလာက္ခ်စ္ရသလည္း။
အိမ္ေထာင္ရွိရက္..
တိုင္းျပည္ အေရး ဘာေၾကာင့္
သူ အေလးေပးသလည္း။
ဘာေၾကာင့္ ေသြးခင္းတဲ့လမ္းေပၚ
ေလ်ွာက္ခ်င္ရသလည္း။
အေဖ မိသားစု ကို မခ်စ္ဖူးလား။ ခ်စ္သလား။
ေတြးမိေလေလ..သိခ်င္ေလေလ
၀င္စားၾကည့္ခ်င္တယ္ အေဖ ့ရဲဝိညာဥ္
သူ ့ရင္ထဲ ဘာေတြ ရွိမလည္း။
မ်ိဴးခ်စ္စိတ္ဆိုသည္ ဘာကို ေခၚပါသလည္း။
ေတြးတိုင္း အေျဖမရွိ
ပေဟဌိ ပုစၦာ အေျဖညွိဆဲ..

ႏွစ္စဥ္တိုင္း..ဇူလိုင္လ (၁၉)ရက္
ေရာက္ရာေနရာကေန
အေမ ျမန္မာျပည္ျပန္ေလ့ရွိတယ္။
အမည္းေရာင္ ပု၀ါစံုခ်
အာဇာနည္ကုန္းက ခ်စ္လင္ကို အေလးျပဳေနက်.
အလွဴအတန္း ဆြမ္းေရခ်မ္းလွဴ
အမွ်ေ၀ ေရစက္ခ်..
အေဖကေတာ့ သိပါ့မလားမသိဖူး။
အေမကသာ ပါရမီျဖည့္ဖက္
မွတ္တမ္းမတင္ခဲ့တဲ့ အာဇာနည္မ အိမ္ေထာင္ဖက္
ေဒၚခင္ၾကည္မရွိ…ေအာင္ဆန္းျဖစ္မလာပါဖူး။

၁၉၈၈ က်မ အသက္ (၄၂)ႏွစ္..
တိုင္းျပည္မွာ အေရးအခင္းျဖစ္ေတာ့
အေဖခ်စ္တဲ့ တိုင္းျပည္..
အေဖ ခ်စ္တဲ့ျပည္သူ..
က်မ ဘာ ကူညီနိူင္မလည္း..
က်မရဲ့ သမရိုးက် အိမ္ေထာင္သည္မဘဝ
ရုန္းကန္ထ..နိူးလာတဲ့ ျခေသၤ့မ ေပါ့။
အေဖ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္က က်မကို လွဳပ္နိူးခဲ့တယ္။
"သမီးေရ..ထေတာ့ အခ်ိန္က်ျပီ" တဲ့

ငုပ္ေနတဲ့ အေဖ့၀ိညာဥ္ က
အခုေလ..က်မေသြးေၾကာထဲမွာ..
က်မ ဒီေလာက္ စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာတာ
က်မကိုယ္က်မ ေတာင္မသိ
အံ့ၾသမိတယ္..
သာမန္ အိမ္ေထာင္ရွင္မေပမဲ့
တိုင္းျပည္နဲ့ လူမ်ိဴးအတြက္ၾကည့္တဲ့အခါ..
လင္သားနဲ့ သားသမီးသည္..
ဘ၀၏ ဒုတိယဦးစားေပး
ဘ၀ေပး ၏ ပါရမီ..
အာဇာနည္၏ ေရစက္သည္
့ျပာဖံုးရာက ဘဝသစ္စခဲ့ျပီ..
မီးလွွ်ံဖီးနစ္ဌက္ ပ်ံတက္ မိုးထက္ဝဠာဆီ

ႏွစ္ ၂၀ အက်ဥ္းခံလည္း.
က်မ၏ စိတ္ဓါတ္ မာန္၀င့္ဆဲ။
နာမည္ဆိုး အျပစ္ဖြဲ ့
သားပုပ္ေလလြင့္ အမွဳဆင္စြဲ.
မွဲ ့တစ္စက္မထင္… က်မ ေခါင္းေမာ့ဆဲ..
သမိုင္းထင္တဲ့ သတၱိဘာမထီ.
ရာဇ၀င္ထိုးမည့္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္။

ေခ်ာင္းရိုးေျမာင္းရိုးသာ တိမ္ေကာ
လူအမ်ိဳးသည္ မတိမ္ေကာဖူး
ဘယ္ေတာ့မေဖြးမဲ့ ေအာင္ဆန္း၏ ေသြး..
ေမာ္ကြန္းတင္ ဥဒါန္းဟစ္ေၾကြးတယ္။

ေအာင္ဆန္းမ်ိဳးဆက္ ခြပ္ေဒါင္း၏ အာဇာနည္.
က်မ၏ အမည္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္
အမ်ိဳးကို ခ်စ္ျမတ္နိဳးသည္။
သတ္မရေသာ ေအာင္ဆန္း၏ ဝိညာဥ္သည္
ျမန္မာတည္သ၍ ဆက္ရွိေနမည္။

မသဒၶါ ( ၇။ ၁၆။၂၀၀၉)
အာဇာနည္ေန ့သို ့ အမွတ္တရ....တိုင္းျပည္ခ်စ္ေသာ အေဖနဲ ့ အေဖတူသမီး..အေမစုအတြက္

No comments:

 
/* EOT ----------------------------------------- */