Thursday, July 17, 2008

ထြက္ေပါက္မရွိတဲ့အိမ္..အလင္းတန္းေတြေပ်ာက္ကြယ္ခ်ိန္


ငယ္စဥ္က.
က်မ အေဖက ေျပာဖူးတယ္
စာၾကိဳးစားသမီး.
ပညာတတ္ရင္..အိုစဥ္ေတာင္ မဆင္းရဲ”

ဒါ တကယ္ဘဲထင္တယ္..စာၾကိဳးစားခဲ့တယ္။

သီးခ်ိန္တန္သီး..ပြင့္ခ်ိန္ပြင့္
က်မနဲ ့အခ်စ္။ ရင္ခုန္သံႏွင့္ ေပ်ာ္္ျမဴး
မိုးမျမင္ ေလမျမင္ ၾကင္စဦး။

သမီး တစ္ေကာင္ က (၄)ႏွစ္.
ခမ္း လာခဲ့တဲ့ အခ်စ္.
အနံ ့့ျပယ္ သစၥာ.
ခ်ိဳအခ်စ္ ေတြ ခါးတဲ့ အခါ။
ခြဲခဲ့ရ ေညာင္ညိုရိ္ပ္မွာ။

ေျခေမြး မီးမေလာင္၊
လက္ေမြး မီးမေလာင္သမီး
ခုမ်ားက် အိ္မ္ေထာင္ကြဲ တခုလပ္။
က်မ အသက္ရွူၾကပ္တဲ့အခါ။

မိဘကုိ ဒုကၡမေပး.
ဆာေလာင္ေနမဲ့သမီးေလး..အေရးေတြး..
ရထားတဲ့ သမိုင္းဘြဲ ့လက္မွတ္
မွန္ေဘာင္ထည့္ အေမ အိမ္ထရံေပၚတပ္

လူမွန္ရင္…
လက္ဖက္ေတာ့ ထုပ္တတ္ပါတယ္အေဖ။
သမီးနိုင္ငံျခားထြက္ အလုပ္ရွာ။
သမီးကေလး ေက်ာင္းေကာင္းထားဖို ့ေဒၚလာ။
အေဖရယ္ ခြင့္ျပဳေပးပါ။

အေဖရယ္ ဆူမွာလား ဟင္။
အေမရယ္ ဆူမွာလား ဟင္။
သမီးအတြက္ မိဘရဲ့အိမ္မက္
အရာရွိ။ သုေတသီ.
တကၠသိုလ္စာျပဆရာမ ျဖစ္ေစလိုလိမ့္မည္.။

သို ့ေသာ္
ဤအခ်ိန္က ေခတ္ပ်က္
က်မအတြက္ ရွိဳက္ပင့္သက္။
အလုပ္ရေရး ခက္တယ္။
ပညာရွိလည္း..ဘာမွ လုပ္မရတဲ့အေျခအေန။
စစ္အာဏာရွင္ အုပ္စိုးတဲ့ ျမန္မာေျမ။

သမီးေလးကို ေကာင္းေကာင္းထားခ်င္.
က်မလည္းဘဲ မိဘေကာင္း ေမတၱာရွင္။
က်မ ဘြဲ ့နဲ ့ မတန္တဲ့ အိမ္ေဖၚ။
ဒီတလမ္းဘဲ..ရွိတဲ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ကေပၚ
ေခ်းမ်ားရန္ မသင့္ေတာ္။
အေဖရယ္ က်မကို နားလည္ေပးပါေနာ္။

အိမ္ေဖာ္ ထမင္းခ်က္ တံပ်က္လွည္း
ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း ေငြရွာ
က်မ သတၱိမနည္း။
ေတြးမိတိုင္း သမီးေလးမ်က္ႏွာ
ေျပာတတ္တဲ့ တီတီတာတာ..
အိမ္ကို လြမ္းမခ်ိ..
ခ်စ္ခင္သူေတြနဲ ့ေကြကြင္း
ဒါဟာေလ ငရဲတြင္းအတိ။
စကၤာပူက ေန ့ရက္ ေတြ။

ပညာတတ္က်မ၊ အလုပ္က အိမ္ေဖၚ
အလုပ္ပင္ပန္းတာက ေတာ္ေတာ္
ညည အိမ္ရွင္ ေယာက်္ား.
အိမ္သာနဲ ့ က်မ အိပ္ခန္း မွား
လာလာစမ္းတဲ့ သားစားက်ားလက္
က်မ မေအာ္ဝံ့ ရွက္ရွက္
ၾကာလာရင္ က်မ ဘဝပ်က္မယ္။

န္ိူင္ငံက ျပာေတမြဲ..
စစ္အစိုးရက ဆက္ဆံေရး က်ိဳးတိုးၾကဲတဲ
ရိုးသားစြာ.လုပ္စား.
မိန္းမသား ခိုင္ျမဲတဲ့ အက်င့္သိကၡာ
ကံအေၾကာင္းမလွလို့သာ.က်မက အိမ္ေဖာ္
အေသြးအသားနဲ့ ေျဖေဖ်ာ္..
က်မ အေပ်ာ္မယား မဟုတ္ဘူး၊
က်မ ျပည္တန္ဆာ မဟုတ္ဘူး၊

သူ ့လက္ခုပ္ထဲကေရ..သူ ့အိမ္မွာေန.
က်မ မ်က္ႏွာငယ္ငယ္..
သံမွဴးရယ္ ကယ္ေပးပါလား.
က်မ. ျမန္မာျပည္က မိန္းမသား.
နိူင္ငံေတာ္ အခြန္ေပးစားတဲ့ လုပ္သား.
ကာကြယ္ရန္ ေစတနာ မပါဘူးလား။

ပြဲစားက ျမည္တြန္ေတာက္တီး.
အိမ္ခန္းထဲ ေသာ့ခတ္ျပီး.
အမ်ိဳးမ်ိဳးညွင္း။ “ဆင္းရဲနိူင္ငံကေမြးဖြား
နင္ ဘာေတြ ေခ်းမ်ားေနလည္း၊
အိမ္ရွင္ၾက္ိဳက္ေအာင္ေန။ အလုပ္ၾကိဳးစား
အိမ္ရွင္မ အစား အလုပ္လုပ္ရတဲ့အိမ္ေဖၚ
အိမ္မွူတာ၀န္.ေက်ျပြန္ပါေစေနာ္”

ဒုတိယနိူင္ငံသားဘ၀
ပထမ နိူင္ငံသားက ဂုတ္ေသြးစုတ္။
အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး.
ကိုယ္ ့နိုင္ငံက မေကာင္း
ျပည္သူကိုႏွိပ္စက္။ ဒီလိုမွ အျပင္မထြက္လည္း
စားစရာမရွိ မြဲေတ။ ေက်ာမြဲ ခရုခြံက်ြတ္ေသ။

က်မတို ့ရဲ့ ၈၈၈၈ မ်ိဳးဆက္.
အေမွာင္လမ္းထဲဘ၀ဆက္
ဒီလိုေနာင္ ဘယ္နွစ္နွစ္ ဆက္ဦးမလည္း
က်မလို ဘယ္နွစ္ေယာက္ ဘ၀ေပ်ာက္ဦးမလည္း

ထြက္ေပါက္မဲ့လမ္း.အလံုပိတ္အိမ္
အဆံုးမရွိတဲ့ ဥမင္၊ လွိဳင္းၾကမ္းေပၚကေလွငယ္ရွင္
လမ္းေပ်ာက္ေနတဲ့ ၀ကၤဘာ
ေသာ့ခတ္ထားတဲ့ ေအးဂ်င့္ရဲ့ အိမ္မွာ
၇ ေပ ရွည္..ေခြးလည္ပတ္ေလးတစ္ၾကိုး.
မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါ ကေလးက (၅) ထည္။
ဆက္ထံုးနဲ ့ၾကိဳးတစ္စင္း။
သံုးထပ္ ဝရန္တာကေလွ်ာဆင္း
ျပဳတ္က်ရင္လည္းေသ။
မျပဳတ္က်ရင္လည္း လြတ္ေျမာက္ပေစေပါ့။
၅၀% ။ ၅၀% ေသာ..ၾကီးမား စြန္ ့စားခ်က္။
ျမန္မာမိန္းမတဦး၏ အသေရအတြက္။

ဘုရားကယ္ပါ။။ အေမကယ္ပါ။
သမီးရယ္..ေသရင္လည္းအေမကို ခြင့္လြတ္
လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအရဲစြန္ ့
အေစာ္ကားခံေန မလား.
ဂုဏ္သိကၡာနဲ့ ေသမလား။
သမီးရယ္ နားလည္။ အေဖရယ္ နားလည္။

လန္းဆန္းသင့္ေသာ ပန္းတပင္..
ေရေျမမေကာင္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္.
ေလာင္းရိပ္တြင္ အပင္ညွိဳး
ကဗ်ည္းတင္ထိုးတဲ့ ဒီရာဇဝင္
က်မရဲ့ ေၾကကြဲ ပံုျပင္။

မသဒၶါ ( ၇။၁၆။၂၀၀၈)

ညီမေလး မခင္ခ်ိဳဦးအတြက္…
ၾကိဳးစားမွဳသည္သာ..မိန္းမေကာင္းတို ့၏ ဂုဏ္သိကၡာပါညီမငယ္။
တက္က်ိဳးတာေတာ့..၀႗္ေၾကြး ဆိုရင္ ေပးစရာရွိတာ ေပးလိုက္ပါ ညီမေလး။ ညီမေလး ေကာင္းရာ သုဂတ္ိလားပါေစရန္ မသဒၶါမွ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။

1 comment:

Mintasay said...

My Condolence on her's as much as you.

You are a great poet and I always regard you as a democratic brick who's always trying to rebuild our long destroyed country.

I have a dream...One day, we can should loudly and freely whatever we like in our own land for the sake of freedom and human rights.

 
/* EOT ----------------------------------------- */