Monday, May 18, 2009

“ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရဲ့ ဒိုင္ယာရီ”


က်မ..လုူ ့ဘ၀အတြင္း၀င္စ
မ်က္ၾကည္လြွာကိုပင့္မ.ၾကည့္တဲ့တခဏ..
ၿမင္ရတဲ့အေဖ့ရုပ္ပံု..
ၿပံဳးေနသူ ့မ်က္လုံး..အခ်ိဳဆံုးသူ ့အသံ..
´သမီးေလးေရ..မဂၤလာပါ´
ၾကင္နာစြာ..အေဖ ႏွဳတ္ဆက္လာတယ္.

က်မအသက္ (၁) ႏွစ္
ပုခံုးေပၚခ်ီမ..အတူေပ်ာ္ကစားၾက
အေဖ့အခ်ိန္ မအားေသာ္ၿငား.
ၿပန္လာတိုင္းေပြ ့ဖက္..
ဂရုဏာလက္နဲ့အေဖနွဳတ္ဆက္
ခ်စ္ရတဲ့က်မအေဖ..
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ ဦးေအာင္ဆန္းေလ။

က်မအသက္ (၂) ႏွစ္..ဘာေတြၿဖစ္ပ်က္.
အေဖခ်စ္ကအိပ္စက္..
မွန္ေခါင္းရဲ့အတြင္းဘက္မွာ
ငိုေနတဲ့အေမ့မ်က္လံုးေတြ..
က်မအရြယ္က ငယ္ငယ္.
`ထေတာ့ေလ..အေဖရယ္..
က်မတို ့လည္လည္သြားၾကရေအာင္`
ခေလးပီပီ လွဳပ္နွိဳးခ်င္ေသာ္ၿငား..
မၾကားနိဳင္တဲ့ခ်စ္ေဖေဖ
ခေလးငယ္ရဲ့အၿပံဳးမ်ားေပ်ာက္ကြယ္..
မရဏဆိုတဲ့ေသဆံုးၿခင္းပရမတ္.
ဒီတရားၿမတ္ကိုအရြယ္နွင့္မမ်ွ..
က်မ ရခဲ့ၿပီ

က်မအသက္ (ရ) ႏွစ္..
ကစားေဖၚအကုိခ်စ္..ကိုလင္းေရနစ္လို ့ေသဆံုး..
မပဋာလိုအပူဖံုး.. လင္ေသသားဆံုးတဲ့အေမ
ၾကာၾကာေလ.ရင့္က်က္ခဲ့တဲ့.က်မရဲ့ ႏွလံုးသား..
ဥေပကၡာတရားဆိုတဲ့..ဒီပါရမီ

က်မအသက္ (၁၅) ႏွစ္..
တဦးထည္းအားကိုးရာအေမ့လက္
ခပ္တင္းတင္းဆုတ္ကိုင္..
အမိၿမန္မာၿပည္ကခြဲ.
မဇၥ်ီမတိုင္းဌာန..
အေမ့အလုပ္ရွိတဲ့ေနရာ..
လိွဳင္းၾကားကေလွငယ္..သမုဒ္ၿပင္ဆီရြက္လြင့္.
ၿမန္မာၿပည္ကလြင့္ခဲ့ရၿပီ..
နွဳတ္ဆက္သည္..
အမိၿမန္မာၿပည္..တေန ့မွာ..သမီးၿပန္လာမည္။

က်မအသက္ (၁၉) ႏွစ္
ပထမအရြယ္အစ..တိုင္းၿခားမွာပညာသင္
ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္..
အေရၿပားေရာင္စံုလူေတြရဲ့ပါးစပ္ဖ်ား..
သတိရေနဆဲ..အေဖ့ရဲ့အမည္..
သိၾကတယ္..က်မအေဖ့ရဲ့သမီး.
အေဖေပးခဲ့တဲ့ဒီအမည္..
က်မ.`ေအာင္ဆန္းစုၾကည္`..

က်မအသက္ (၂၇) ႏွစ္..
ဆံရစ္၀ိုင္း..အုတ္လံုးသိမ္းနဲ ့
ပညာစံုၿပီးတဲ့တခဏ..အရြယ္ရလာေတာ့
ရွားရွားပါးပါး ၿမန္မာအမ်ိဳးသား.အနားမွာ
မူးလို ့မ်ားေတာင္ရွဴစရာမရွိ.
သီးခ်ိန္တန္သီး..ပြင့္ခ်ိန္တန္ပြင့္..
ေရေမ်ာပန္းကေလးတပြင့္.
က်မအၿပစ္မဟုတ္ပါ..
ခ်စ္သူကိုေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာ..
ဘယ္သူကၿမန္မာၿပည္ရာေ၀းရာ နွင္ခဲ့ၾကတာ..

နားလည္မွဳအတူတူ..ၾကင္နာမွဳၿဖဴရင္ၿဖင့္္..
ဘာအေရာင္..ဘာအေရၿပားဘဲၿဖစ္ၿဖစ္..
အခ်စ္စစ္ႏွလံုးသားက..ပိုအရင္းအၿမစ္က်..
ဘ၀ကိုစၾကတဲ့အခါ

က်မအသက္ (၂၈) ႏွစ္..
ေသြမဖယ္..ေရြွႏြယ္ရိုးရယ္မို ့
ကမ ၻာ့ေခါင္မိုးရဲ့တေနရာမွာေန..
ဒီေတာင္စဥ္ေတြၿမင္ေလတိုင္း
ဒီေတာင္ေၾကာၾကီးရဲ့
အေရွ ့ေတာင္ေဒါင့္ဘက္တေနရာ
သိဂုတၱရကုန္းေၿမရွိရာကို.ေမ်ွာ္ရည္ရမ္း
မွန္းဦးခ်ကန္ေတာ့မိတဲ့..ေရြွတိဂံုဆံေတာ္ရွင္နဲ ့
ဧရာ၀တီၿမစ္ရဲ့ ေရြွေၿမ..လြမ္းမိရခါခါေပ

က်မအသက္ (၄၁) ႏွစ္..
ခ်စ္ေသာ္လည္းအၿပန္ခက္.
နယ္နွင္ရက္္တဲ့ဦးေန၀င္းအစိုးရ
မဲဇာမွာေနရတဲ့..
လက္၀ဲသုႏၵရနဲ ့က်မအတူတူ..
ေ၀းရပ္ကဘဲလြမ္းရ.
ရလာတဲ့သားနွစ္ေယာက္ကိုရွင္ၿပဳ
မိဘအမွဳၿပိီးေစ..ဗုဒၶ.ဘာသာရဲ့အေမြ..

က်မအသက္ (၄၃) ႏွစ္..
အေမကေနမေကာင္းၿဖစ္..
ခ်စ္တဲ့အမိေၿမကိုၿပန္အလာ..
ရင္နင့္ရတဲ့ၿမင္ကြင္း..
လူေနမွဳေတြကက်ပ္တည္း
စပါးေတာင္လိုပံုတဲ့..
ဗမာေၿမမွာထမင္းငတ္.
အေဖ့အသက္ အသတ္ခံ
ေပးထားခဲ့တဲ့ လြတ္လပ္ေရး
စစ္အာဏာေရးစံနစ္ေအာက္.
ပိုးထိုးလို ့ေလာက္ကိုက္..
ဗမာၿပည္မွာ..ဒါၿဖစ္ထိုက္ပါရဲ့လား
မွန္ကန္လို ့ရဲရင့္..က်မေခါင္းေဆာင္၀ံ့တယ္..
ပုခက္လြဲေသာလက္..ကိုင္လွဳပ္မဲ့ကမ ၻာ..
အေဖ့ရဲ့ပုခံုးေၿပာင္းတာ၀န္ဟာ.
အခုက်မအေပၚမွာ..

က်မအသက္ (၄၅) ႏွစ္..
တနိဳင္ငံလံုးၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ..အၿပတ္အသတ္မဲနိုင္..
မဖယ္နိုင္တာက အာဏာရစစ္တပ္..
ေသနတ္ၿပလုယူ..မတရားတဲ့သူ..
အပ္တိုေတာင္မရွိတဲ့.က်မ.
သူတို ့ရဲ့အက်ယ္ခ်ဳပ္က်...
သားေတြနဲ ့ေ၀း..
ခင္ပြန္းေသဆံုးမဲ့အေရးေတာင္ငဲ့မအား..
မတရားဖိနွိပ္မွဳကိုရင္ဆိုင္..
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလက္နက္ကိုကိုင္ဆြဲ..
အိမ္မဲမဲထဲအေမွာင္က်ေနေပမဲ့..က်မရဲ့စိတ္ဓါတ္..
ေအာင္ဆန္းရဲ့စိတ္ဓါတ္ကို.
ဘယ္သူေသေအာင္မွမသတ္နိုင္..

က်မအသက္ (၆၂) ႏွစ္.
ယခုတိုင္လြတ္ရက္မရွိ..
ခက္ထန္သည့္စစ္အစိုးရက..
အာဏာကိုဘဲၾကည့္..
ၿမန္မာၿပည္အတြက္..
သူတို ့ကမၾကည့္..
က်မစိတ္ဓါတ္ကို ၿဖတ္ခ်ိဳးဖို ့..ၾကိဳးစားလည္း
လွိဳင္းထန္ၾကားထဲကေဗဒါ..
အနင္းခံလာရတဲ့ၿမက္..
ေနေရာင္မွာပိုအပင္သန္.
ခြပ္ေဒါင္းမ်ိဳးရဲ့ အားမာန္..
ေသေသာ္ထိေတာင္.က်မ ဦးမညြတ္.
က်မကိုလြွတ္ခ်င္လည္းလႊတ္.မလႊတ္ခ်င္လည္းေန။

နိုင္ငံတကာမ်ားရဲ့ဖိအား..
ဆုေတာင္းေမတၱာလက္နက္မ်ားေၾကာင့္
မျငင္းအားလို ့..က်မကိုလႊတ္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ..
က်မ ကေလးေတြက..
ေထာင္ေတြထဲအခုတိအက်ဥ္းက်ဆဲဘဲ..
က်မလည္း..အၿပင္မတြက္ဘဲေနမယ္..ယံု။

မသဒၶါ (၆။၆။၂၀၀၇)
(မတန္မရာခံစားၾကည့္ထားပါသည္..တစံုတရာမွားယြင္းပါကက်မ၏တာ၀န္သာၿဖစ္ပါေၾကာင္း)
ဒီကဗ်ာကို မသဒၶါ အေမစုရဲ့ ၂၀၀၇ ေမြးေန ့ မွာ အိုးေဝစကၤာပူ
အတြက္ ေရးပါတယ္။ ကဗ်ာေဟာင္းတပုဒ္ပါ။ အမ်ားခံစားဖို ့ထပ္မံတင္ေပးတာပါ။ http://www.owaysingapore.net/ind_Diary%20of%20DASSK.php

1 comment:

Burmese ပိေတာက္ေၿမ said...

အရမ္းေလးစာဂုဏ္ယူပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
/* EOT ----------------------------------------- */